از وقتی که زمزمه‌هایی مبنی بر آمدن لورن فابیوس وزیر خارجه فرانسه به ایران بعد از امضاء برجام بر سر زبان‌ها افتاد؛ کمپین‌هایی مبنی بر مخالفت این سفر راه افتاد که بیشتر از طرف بچه بسیجی‌ها بود.




از وقتی که برجام امضاء شد یک مسابقه برای تصاحب بازار ایران بین اروپائیان راه افتاد تا کمی از این رکود و بحران اقتصادی که گریبانشان را گرفته است, توسط یک بازار بکر و دست نخورده به نام ایران نجات پیدا کنند.

کشور فرانسه که بزرگترین حامی صدام حسین و حزب بعث در زمان حمله به ایران بود؛ وبیشترین کمک‌ها به او کرد تا انقلاب ایران در نطفه نابود شود؛ واین کمک‌ها نه تنها در زمان نخست وزیری فابیوس متوقف نشد حتی برخی اعتقاد دارند که افزایش هم پیدا کرد؛ کسی که حتی بعد از جنگ هم دست از دشمنی با انقلاب اسلامی بر نداشت؛ و با ارسال خونهای آلوده که رسوائی بزرگی برای کشور فرانسه وشخص فابیوس بود, این دشمنی را اثبات کرد.


رسوایی خونهای آلوده (۱۹۹۰–۱۹۸۰) به گفته منتقدان تأخیر در اجرای اقدامات پیشگیرانه دولت بیمارانی که نیاز به خون داشتند بخصوص بیماران هموفیلی و تالاسمی که باید فاکتورهای مخصوص پیش گیری از خونریزی را تزریق می‌کردند؛با اینکه فابیوس در یک دادگاه فرمایشی که در آن دادگاه حاضر نشده بود, ودادگاه اورا مختار کرده بود که در دادگاه حاضر شود یا نشود؛از این اتهام تبرئه شد؛ ولی مستندات خود دولت فرانسه اثبات کرد این خون‌ها و  فراورده‌ها به دستور مستقیم خود دولت فرانسه وفابیوس آزمایش نشده بودند,دولت فرانسه به تمامی کشورهای که از این رسوائی لطمه دیده بودن دیه خسارت و پول درمان بیماران را پرداخت کرد ولی به کشور ایران چیزی پرداخت نکرده وحتی حاضر به عذرخواهی نشده است...


رزمندگان ما که در زمان جنگ از بمباران میراژهای فرانسوی وبمب‌های رولاند در امان نبودند طبق سند شماره ‌۵۳/۴/۲۰۹۹/د مورخ ۲ آوریل ۱۹۸۷ وزارت دفاع عراق؛ وزیر دفاع آن موقع فرانسه یعنی فیلیپ روندو از نقش خود در ارسال کمک‌های نظامی و حتی بحث در خصوص دست یابی محدود عراق به بمب اتم میکند.طبق اطلاعاتی  که در سال1990 به بیرون درز پیدا کرد فرانسه از تامین کنندگان زنجیره تولید بمب های شیمیایی برای عراق بوده است, زنجیره تولیدی که باعث بسیاری از ایرانیان و کردهای عراقی غیر نظامی شیمیائی شدند...

کسی که در زمان مذاکرات  نماینده مستقیم رژیم اشغال گر قدس و شخص بنیامین نتانیاهو بود, کشوری که در زمان تحریم‌ها دست ایران را خالی گذاشته بود, بخصوص خودروسازان ایران که تمامی تخم مرغ‌هایشان را درسبد فرانسوی‌ها گذاشته بودند؛ دستشان را خالی گذاشته بودند, کشوری که در زمان مذاکرات در هتل کوبرگ ایرانی‌ها را یاد پلیس بد می‌انداخت و هرجا قرار بود کسی زیر میز مذاکرات بزند این وظیفه به عهده فرانسه بود...

خلاصه هرجا سخن از بدعهدی است, نام فرانسه به چشم میخورد؛ از قراردادهای هسته‌ای قبل از انقلاب تا قراردادهای شرکت‌های خودروساز تا ارسال خون‌های آلوده به ایران و...

وقتی سخن از استقبال دیپلمات جنایتکار فرانسوی به میان آمد؛ مسئولین کانون هموفیلی ایران؛منتظر ابلاغ از طرف دولت مردان بودند تا به این سفر اعتراض کنند،کسانی که دقیقا هفته قبل همین مسئولین به دعوت دولت مردان به مراسم همایش ملی سازمان های مردم نهاد سلامت در مرکز همایش‌های برج میلاد با حضور دکتر ظریف برگزار شد؛حضور داشتید؛چون بهتون ابلاغ شده بود, حضور داشتید و برای سخنان وزیر خارجه کف می‌زدید, کاش در آن اجلاس کمی به سفر آقای فابیوس به ایران اعتراض می‌کردید, یا در دعوت نامه‌ای که به شما داده بودن ابلاغ نشده بود؛ اعتراض کنید؟؟؟ چون به شما ابلاغ نشده بود جلوی فرودگاه حضور پیدا نکردید برای اعتراض به این سفر؟؟؟ آقایان مسئول کانون هموفیلی, خانم مسئول کانون کرج؛ آیا برای گرفتن حق کسانی که شما باید از حق آنها دفاع کنید؛ منتظر ابلاغ از دولت مردان هستید؟ آیا میتوانید در آن دنیا جوابشان را بدهید که چرا به سفر فابیوس اعتراض نکردید؟؟؟ چرا اطلاع رسانی نکردید بچه بسیجی‌ها جلوی فرودگاه  قرار است اعتراض بکنند؛ به این سفر چرا شما حضور نداشتید؟؟؟ حتما منتظر ابلاغ توسط مسئولین بودید؟؟؟



چرا در سفر فابیوس به مسئولینی که برای سخنانشان کف میزدید نگفتید به دنبال غرامت و هزینه درمان بیماران هموفیلی از فرانسه باشند؟؟آقایان و خانم‌های مسئول اگر دولت قبل پول درمان رایگان بیماران را نمیداد؟ اگر بخشی از دیه بیماران را نمی‌داد؟ شما الان در دفاع از بیماران چه چیزی در پرونده خود داشتید؟؟

شما که باید از مسئولین آن موقع بنیاد امور بیماران خاص,کانون هموفیلی و وزارت بهداشت شکایت کنید؛ که چرا شما خون‌ها و فراوردهای خونی وارداتی از فرانسه را چرا شما آزمایش نکردید, و به دشمن اعتماد کردید؟؟ چرا در این مدت شما به عنوان نماینده بیماران هموفیل اقدامی نکردید؟ چرا از دولت فرانسه به عنوان NGO که قرار است از حق بیماران هموفیل دفاع کند؛ شکایت نمی‌کنید؟؟؟ چرا به آقای ظریف اعتراض نکردید که چرا در مذاکرات هسته ای قاتل جوانان ایران و کسی که دستهایش به خون ایرانی جماعت آلوده است حضور دارد؟ چرا فابیوس را در مذاکرات در به گرمی او را درآغوش می‌گیرید لبخندی از سفر رضایت می‌زنید؟ چرا همچین شخصی به ایران سفر می‌کند؟ چرا در مورد این سفر صدای اعتراضی از شما شنیده نشد ؟؟؟

آیا باز هم بچه بسیجی‌ها باید بیان اعتراض کنند؟ آیا بازهم بسیجی جماعت باید تاوان کم کاری مسئولین مثل شما را بدهند؟ وبه این حضور اعتراض بکنند؟؟


پس شما چه کاره هستید,شما چرا بر منصب ریاست این کانون حضور دارید و حقوق میگیرید؟ اگر نمیتوانید از حقوق بیماران هموفیل دفاع کنید شما که چیزی نزدیک به 20سال و حتی شاید بیشتر بر این منصب تکیه زده‌اید, بروید کنار تا بچه بسیجی‌ها بیان روی کار تا بتوانند بهتر از حق بیماران دفاع کنند؛هم از این رکودی که کانون دچار شده است خارج بشود, شما که ادعا دارید عضو فلان مجمع خارجی هستید؛ عضو غدراسیون جهانی هستید, چرا نمیتوانید دیه و خسارات بیماران ایرانی را فرانسوی‌ها بگیرید؟؟چرا به روزنامه شرق اعتراض نکردید که به پوستر فرش قرمز که برعلیه سفر فابیوس طراحی شده بود؛ اعتراض کرده است؟




آقایون وخانم‌های مسئول کانون هموفیلی به این سخنان آقای رئیس جمهور در گفتگوی تلویزیونی ایشان دقت کنید؟


آقای روحانی در بخشی  از سخنانش نیز با اشاره غیر مستقیم به سفر پرحاشیه فابیوس به تهران و فرش قرمز دولت زیر پای وی، گفت: «خواهش من از مردم این است که فضای کشور را تبدیل به فضای امن کنند و زمانی که وزیر خارجه کشوری به کشورمان می آید نگوییم که این دولت چند سال پیش فلان کار خطا را انجام داده است؛ چرا که چنانچه پرونده های قدیمی را رو کنیم آن‌ها نیز همین کار را انجام می‌دهند.»

 
این بخش از سخنان رییس جمهور اشاره به انتقادات مطرح شده درباره نقش فابیوس در ورود به فرآورده های خونی آلوده از جمله ایدز و هپاتیت برای نخستین بار به ایران داشت اما جالب اینکه اقای روحانی خیلی سریع از این مساله عبور کرد و پاسخ نداد چرا ایران باید به خاطر کشته شدن صدها نفر از مردمش به خاطر این فاجعه سکوت کند و آن را فراموش کند اما دولت آمریکا به حمید ابوطالبی معاون سیاسی دفتر رییس جمهور که بیش از سی سال قبل به دانشجویان تسخیر کننده سفارت آمریکا در حد «ترجمه» کمک می کرده است، ویزای ورود به کشورش را نداد؟
 
همچنین بیان این جمله از سوی آقای روحانی مبنی بر اینکه « نگوییم که این دولت چند سال پیش فلان کار خطا را انجام داده است؛ چرا که چنانچه پرونده های قدیمی را رو کنیم آن‌ها نیز همین کار را انجام می‌دهند.» نشان می دهد ظاهرا ایشان به عنوان رییس جمهور کشور باور دارد که ایران ظلمی در حق کشورهای دیگر از جمله فرانسه انجام داده است! در حالی که تاریخ نشان می دهد دولت ایران هیچ گاه علیه ملت فرانسه کوچک ترین اقدامی را انجام نداده و این بخش از سخنان رییس جمهور به لحاظ راهبردی یک اشتباه بزرگ است چرا که به نوعی اقرار علیه خود محسوب می شود.
 
چرا حداقل به این جملات رئیس جمهور اعتراض نکردید؟؟ چرا صدائی از شما بلند نشد؟ چرا نگفتید آقای رئیس جمهور حتما باید این بلا سر خانواده خودتان می‌آمد تا اعتراض کنید؟ چرا نگفتید آقای رئیس جمهور شما همه عمرتان کار امنیتی کردید؛ شما دبیر شورای عالی امنیت ملی کشور بودید و میدانید این عمل لورن فابیوس بزرگترین خطر امنیتی برای کشور بود؛ چرا جلویش را نگرفتید؟ نگفتید نامه ننوشتید به تیم مذاکره کنندهن و نگفتید که باید یکی از شروط ایران پرداخت خسارت ایران بایت خون‌های آلوده از فرانسه باشد؟ چرا نگفتید فابیوس را باید وادار کنید تا متعهد بشود تا خسارت این بیماران را پرداخت کند؟ چرا به تیم مذاکره کننده گوش زد نکردید که بحث هسته ای ربطی به داروی بیماران ایران ندارد وشرکت بایرن آلمان و دولت آلمان باید متعهد بشوند که فاکتورهای بیماران هموفیل را تامین کنند, چرا اتحادیه اروپا و آمریکا را متعهد نکردند داروهای بیماران خاص را در لیست تحریم‌ها قرار ندهند؟ چرا از تیم مذاکره کننده درخواست نکردید یک نماینده از شما در مذاکرات حضور داشته باشد, مگر بیشترین ضربه رو از کشورهای طرف مذاکره بیماران هموفیل نخورده بودند؛ پس چرا شما درخواستی نکردید که حضور پیدا کنید؟شما که در سخنرانی و مصاحبه‌های خود تاکید برعضو فدراسیون جهانیWFH بودن دارید, آیا این عضویت توانسته برای ایران وبیماران ایرانی خیری داشته باشد؟ یا فقط برای خود شما مفید بوده؟ کاش از تیم مذاکره کننده سوال میگردید تا آنها از طرف غربی شوال کنند, ایران تحریم است و فقط در صادرات ایدز به ایران تحریم نبودیم؟؟ چرا به فرش قرمزی که دولت برای این دیپلمات جنایتکار صهیونیست پهن کرده اعتراض نکردید؟راستی نفهمیدید سوغات جدید این دیپلمات جنایت کار چیست؟
در آخر کاش مسئولین دولت تدبیر وامید حالا که غیرت ایرانی ندارند کمی لیبرال و آمریکائی بودند واجازه ورود فابیوس را به ایران نمیدادند, کاش مسئولین کانون هموفیلی ایران حداقل در حد انتشار یک مقاله به این سفر اعتراض میکردند...
کاش کمی از بچه بسیجی‌ها یاد میگرفتید که ساعت 6صبح جلوی فرودگاه مهرآباد تجمع کردند تا به این سفر اعتراض کنند؛ از نیروی انتظامی کتک خوردند؛ بازداشت شدند ولی غیرتشان اجازه نداد تا ساکت بمانند ولی شماها....
خانم‌ها و آقایون مسئول کاش کمی غیرت داشتید...
آقای فابیوس اومد ورفت ولی میشود از شما پرسید دست آورد شما را از این سفر پرسید؟می‌شود پرسید شما چه کاری برای گرفتن حق کسانی که باید از آنها دفاع کنید؛ شما از زمانی که فهمیدید فابیوس به مذاکرات هسته ای اضافه شد؛ چه کار کردید تا به تیم مذاکره کننده بفهمانید که باید یکی از مواردی که باید در تفاهم نامه هسته ای باشد دادن خسارت ایران توسط فرانسوی‌ها باشد؛ می‌شود دقیق بگویید چه کار کرده‌اید؟


آقای ظریف به عنوان وزیر خارجه وکسی که فرش قرمز پهن کرد برای این سفر و آقای روحانی کسی که درخواست کردید این جنایت دردناکی که در حق جوانان مردم ایران شده است,را فراموش کنیم و از حق خود بگذریم, در آینده باید به تاریخ ودر آن دنیا به تمامی مردم ایران پاسخگو باشید...

یاعلی