وقتی روند شکل گیری حوادث را در ایران دنبال می‌کنیم به نقاط جالب توجه‌ای بر می خوریم. جای شگفتی دارد که یک ماه از ماه های شمسی در تاریخ ایران اینقدر تاثیر گذاری داشته باشد.

 


خرداد ماه! چه حکمتی در این موضوع است نمی دانم اما همه شواهد و قرائن گویای این واقیعت است که امسال هم چنین خواهد بود.
جالبت تر اینکه این روند یک روند سینوسی قابل توجه هم دارد به این معنی که هر چه به این ماه نزدیک می شویم روند تشدید حوادث سیر صعودی می گیرد و با فاصله گرفت از آن این روند سیر نزولی خود را طی می کند.
از 15 خرداد 1342 تا 14 خرداد 1367 ! از 2خرداد 1376 تا 22 خرداد 1388 و بسیاری دیگر از تاریخ هایی که نقطه مشترکشان خرداد است.
همانطور که پیش‌تر هم گفتیم فتنه گران در پی فرصت یا ایجاد و خلق فرصتی دیگر برای فتنه گری در سال 1389 هستند.
شاید روز معلم و کارگر مهم باشد اما آنچنان که باید زمینه و پتانسیل تبدیل شدن به فتنه را ندارد اما اگر ساده با آن برخورد شود می تواند تسهیل کننده بسیار خوبی برای فتنه گران در کمین نشسته باشد.
نمایشگاه کتاب هم فرصت مناسبی برای ابراز وجود پیاده نظام فتنه است اما باز هم این رویداد آنچنان که باید برای فتنه گران فرصت محسوب نمی شود.
سالگرد رحلت روح خدا هم پتانسیل ایجاد فتنه را ندارد هرچند که موسسه تنظیم و نشر و شخص سید حسن خمینی هم یار غار برخی از فتنه گران باشد.
سالگرد کودتای سبز لجنی نیز خیلی نمی تواند جو را متشنج کند مگر دوباره تساهل و تسامح برخی ها زمینه را برای حضور جلبک ها فراهم سازد !!
اما در این میان اتفاقات خارج از تقویمی هم رخ خواهد داد. زلزله غیر مترقبه که احتمال دارد هر آن تهران را به لرزه در بیاورد .هم می‌تواند جزء "خرداد حادثه‌ها " باشد .
بازگشت مهدی هاشمی بهرمانی رفسنجانی (پسر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس مجلس خبرگان رهبری) نیز می تواند اوضاع را کمی تغییر دهد!
علی الخصوص که فتنه گران برای این موضوع بسیار برنامه ریخته اند! از تجمع جلوی ساختمان احتمالی دادگاه تا فشار بر شخص هاشمی برای تحرک جدید در سطح پیش گویی فتنه سال قبل!
البته تهدید مهدی به افشاگری هم جالب توجه به نظر می رسد علی الخصوص که گفته می شود 10 DVD اسناد طبقه بندی شده را همراه خود به انگلیس برده است یا در سطح بالاتر این طور می‌توان تفسیر کرد که فتنه گران با محاسبه عواقب دادگاهی شدن یکی از خودشان (حتی در حد آن جوجه فینگیلی) چنین فرض خواهند کرد که تابوی شکسته شده این قضیه می تواند به شدت دامن گیر همه شود و این نقطه ای بسیار حساس و تعیین کننده در سرنوشت آن هاست.
به زبان ساده‌تر اگر درب قلعه مصونیت پولادین آنها شکسته شود هیچ کس حتی در سطوح بالا در امنیت نخواهد بود.اگر قوه قضائیه بتواند این موضوع را به خوبی اداره کند امید است ستون فقرات فتنه گران در هم شکسته و به امید خدا به طور کامل فرو بریزد.
البته اگر ابو علی سینای بابا ! پا به دادگاه بگذارد و احتمالاً (فرض محال) قوه قضائیه نخواهد یا نتواند به وظایف قانونی خود به طور کامل جامع عمل بپوشاند بر امت حزب الله علی الخصوص جبهه رسانه‌ای لازم و واجب است اسناد و مدارک برخی رابطه‌ها و خیانت‌های این مفسد فی الارض را در اختیار افکار عمومی بگذارد ! یا در سطحی بالاتر اسناد این خاندان را !!
در نهایت به مهمترین بحث پیرامون "خرداد حادثه‌ها " می‌رسیم. همانکه دولت در سایه و ستاد مرکزی براندازی در م- ت- م- ن برای اجرایش لحظه شماری می‌کند !
اگر با دیدی واقع بینانه به وضعیت معیشتی قشر متوسط و زیر متوسط جامعه بنگریم به خوبی این موضوع قابل درک است که سطح معیشتی آنها دچار مشکل حداکثری شده است.
ضربه اول فتنه گران که حدودا یک سال به طول کشید اثرات وضعی و دفعی کاملا مشخصی بر اقتصاد کشور گذاشت و شاید این یکی از دلایل نامگذاری سال جدید به "همت مضاعف و کار مضاعف " توسط حضرت امام خامنه ای (روحی فداه) باشد.
لذا دولت کریمه و مهرورز باید این را مد نظر داشته باشد اجرای طرح فوق دچار مخاطرات خاص خودش است.
ما مالزی یا فلان کشور اروپایی نیستیم که پیدا کردنش روی نقشه هم مشکل باشد. ما ایران هستیم با هزاران دشمن خبیث در داخل و خارج ! همانطور که دوستان عزیز در دولت استحضار دارند بسیاری از گلوگاه‌های اقتصادی در دست فتنه گران باقی مانده چه به صورت خصوصی چه به صورت شبه دولتی یا متاسفانه حتی دولتی !
پس باید بسیار با هوشمندی این طرح را اجرایی کرد تا خدای ناکرده کشور دچار وضعیت بغرنج و نا به هنجاری نشود.
ذکر این نکته هم لازم است بدانیم تمامی تلاش فتنه گران کشیدن سطح اغتشاشات به بدنه اجتماعی علی الخصوص قشر متوسط و متوسط به پایین جامعه بوده و هست و خواهد بود.
به طور مثال در یک تحقیق مشخص شد که افراد حاضر در تجمعات و اغتشاشات پس از خرداد 88 اکثراً و قریب به اتفاق در خوشه‌های مرفه و نسبتاً مرفه جامعه بوده اما در اغتشاشات یک شبه طرح سهمیه بندی بنزین این خوشه های اغتشاشی از سطوح پایین تشکیل شده بود و شکلی بسیار خطرناک داشت.
حال تصور این موضوع که دو سطح این جریان اغتشاشی با هم وارد عمل شوند کمی هولناک است! علی الخصوص که برخی نفوذی‌ها در برخی دستگاه های دولتی و غیر دولتی بخواهند کشور را به صحنه اعتصابات سراسری و تحصنات صنفی بکشند !
اگر کارشکنی‌ها و سنگ‌اندازی‌های فتنه گران به این شکل ادامه پیدا کند و راه‌های تنفسی اقتصاد توسط کارتل‌های مافیایی فتنه گران همچنان تحت فشار بماند و آنها بخواهند به چوب لای چرخ گذاشتن هایشان ادامه بدهند بر شخص رئیس جمهور (به عنوان حافظ منافع ملی امت حزب الله) لازم است کار نیمه تمام سال گذشته در افشاگری علیه آنان را تکمیل کرده و ضربه نهایی را بر "سر مار " وارد سازد !!
تمام این موضوعات در ارتباط مستقیم با خارج مرزهاست. یعنی بازتاب حرکات فتنه گران و نوع عملکرد آنها در تصمیمات دشمنان نقش اساسی دارد.
حرکات براندازان داخلی (شیاطین درونی) و دشمنان خارجی (شیاطین برونی) ماننده آیه‌های رودررو می‌ماند که تصویر یکدیگر را تا بی نهایت بازتاب می‌دهند.
دالانی تودرتو و به ظاهر پیچیده اما اگر بتوان با تدبیر حرکات آنها را پیش بینی کرد می توان سناریوهای احتمالی را هم سنجید و از عواقب آنها کمترین آسیب را متحمل شد.
باید با تدبیر الهی از "خرداد حادثه‌ها " گذر کرد تا برآیند این ماه پر از حادثه به شیرینی 9 دی و 22 بهمن 88 باشد.
در انتخابات سبزها شعاری داشتند که : ما به خرداد پر از حادثه عادت داریم . آری ما هم به خرداد پر از حادثه عادت داریم!