وقتی در هفته دفاع مقدس رهبری با جانبازان دیدار کردند، یکی از جانبازان گفت آقا ما منتظر دستور جهاد شما هستیم،و حضرت آقا در جواب ایشان فرمودند: من دستور جهاد دادم ولی نه جهاد نظامی...
وقتی رفتم توی اینترنت و سایت خود حضرت آقا گشتم دیدم چقدر در مورد جهاد در زمینه‌های مختلف صحبت کرده‌اند، و ما چقدر زود فراموش کردیم. که ایشان قبلاً حکم جهاد دادند؛ و چقدر زود همه ما فراموش کردیم که جهاد نظامی در اولویت آخر است.




چقدر زود فراموش کردیم، که حضرت آقا حتی یک سال را به نام جهاد اقتصادی نام نهادند، یادمان نیست حضرت اقا گفتن فرهنگ آن چیزی است که حاضر هستند جانشان را برای آن فدا کنند. همین یک جمله حضرت آقا نشان دهنده اهمیت فرهنگ در جامعه و برای ایشان است.نشان می‌دهد ما برای فرهنگ کاری نکردیم که حضرت آقا شخصاً مجبور شدن وارد بشوند،وقتی حضرت آقا از ناتوی فرهنگی و شبیخون فرهنگی سخن به میان آوردند اصلاً هواسمان نبود که ایشان دارند علناٌ دستور جهاد در راه فرهگ می‌دهند.وقتی ایشان از جنگ نرم و تهاجم فرهنگی سخن به میان آورد تا وقتی کتاب جنگ نرم جوزف نای چاپ نشده بود کسی سخنان حضرت آقا رو جدی نگرفته بود و دقیقا بعد از انتشار آن کتاب بود که همه به عمق صحبت‌های حضرت آقا پی بردند و جنگ نرم را باور کردند. باور کردند جنگ و نرم و فرهنگ هم گلستان شهادت می‌خواهد، موندن در این راه خیلی سخت‌تر از وارد شدن در این راه است، جنگیدن در عرصه فرهنگ و شهید شدن در این راه خیلی سخت‌تر از میدان جنگ سخت است چون توی جنگ سخت یا همان جنگ نظامی دشمن مشخصه، سنگر، سربازاش، مهماتش، توپخونش، معلومه،معلومه توپ خونه دشمن کی کار میکنه کی کار نمکینه معلومه کی از چه گلوله‌هایی استفاده میکند و... ولی در جنگ نرم هیچ کدوم از این چیزها مشخص نیست، یادمان نبود ونیست که حضرت آقا چندین سال که حکم جهاد در این عرصه را صادر کرده‌اند؛ ولی متاسفانه این حکم چندین سال است که زمین مانده است...
اصلا یادمان نبود امام خامنه ای سالی را به نام جهاد اقتصادی نام نهادن یادمان نیست از سال 84 تا 93 تقریبا تمامی نامگذاری‌ها در حوزه اقتصاد بود.یادمان نیست آقا یکسال را سال سال جهاد اقتصادی نامید، سال بعد را سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نام نهادند؛اصلا یادمان نبود حضرت اقا در یکی از سخنرانی‌هایشان از جنگ اقتصادی نام بردند؛ اصلا هواسمان نبود که دشمن قصد دارد از راه فرهنگ و اقتصاد این انقلاب را سرنگون کند، اصلاً هواسمان نبود امام خامنه ای حکم به جهاد اقتصادی و اقتصاد مقاومتی دادند؛دقت نکردیم امام خامنه‌ای برای استفاده از کالای ایرانی حاضر هستند از ملت خویش خواهش بکنند،تا از کالای ایرانی استفاده بکنند ودنبال برند نروند. با اینکه همش سرمان در اینترنت و فضای مجازی هست، ولی نرفتیم دنبال سایت‌های اندیشکده‌های آمریکائی و اسرائیلی تا ببینیم در مورد ایران و اسلام چه مینویسنند. نرفتیم دنبال اینکه چرا غربی‌ها دارن اعتراف میکنند که چرا اقتصادشان در حال سقوط است؟ چرا خودشان اعتراف میکنند که علم اقتصاد غرب در اصل علم تئوریزی کردن ربا یعنی جنگ با خدست؟ نرفتیم دنبال این موضوع که از وزیر اقتصاد و دارایی سوال کنیم که چرا وقتی مرجع تقلید کشور علناً می‌گوید اقتصاد ایران ربوی است، شما کاری برای زدودن ربا از اقتصاد کشور نمی‌کنید؟ نرفتیم به حوزه علمیه بگیم چرا وقتی امام خامنه‌ای گفت در حوزه بانک‌داری اسلامی پرسش‌های جدیدی وجود دارد بروید وکرسی آزاد اندیشی بگذارید و به این سوال‌ها پاسخ بدهید شما این کار را نکردید تا امام خامنه‌ای صدایش در بیاید؟ چرا صدا از دیوار در می‌آید ولی از استادان اقتصاد دانشگاه‌های کشور صدا در نمی‌آید؟ چرا نمیگویند استادان دانشگاهها غربی بزرگترین اقتصاددانان غربی کتاب نوشته‌اند علم اقتصاد سقوط ازاد کرده است؟ چرا نمی‌گویند 8 تن از بزرگترین اقتصاددانان دنیا وب سایت توبه از علم اقتصاد راه اندازی کرده‌اند؟ 8 نفری که علناً اگر 10 نفر علم اقتصاد غرب را بفهمند 8 نفرشان آنها هستند؟ چرا استادان اقتصادی و تیم اقتصادی دولت حرفی از اینها نمیزنند؟
 مگر رهبری نگفتند من جوانان را به تحصیل، تهذیب و ورزش توصیه میکنم؛ پس چرا جوانان ما نه ورزش می‌کنند، تنها رشته پرطرفدار در بین جوانان اول فوتبال است آنهم فقط تماشاکردنش، بعدم رشته بدنسازی که رشته همجنس‌بازان آمریکائی بوده و هست، چرا کتاب نمیخوانیم، چرا در رشته دانشگاهی خود جدی نیستیم وفقط وفقط دنبال نمره هستیم. تهذیبم که هیچی کلاً تعطیل تشریف داریم. اصلاً دنبالش نیستیم. فکرسنگین‌ترین ورزشی که انجام میدیم باز و بسته کردن انگشتان دستانمان باشد.
ما کلاً اهل جهاد نیستیم،اگر داد نزنیم و خودمونو جر ندیم:
وای اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد؛ ارتش دنیا نتواند که جوابم دهد
ما اگر حکم جهاد بودیم به همین دستورات ریز رهبری بدون چون و چرا گوش میکردیم.



1. جهاد علمی 
من عقیده ام این است که کار علمی در دانشگاه و در کشور باید جهادی باشد. کار علمی جهادی انجام بگیرد. (92/5/6)
یکی از انواع جهاد با نفس هم این است که شما شب تا صبح را روی یک پروژه تحقیقاتی صرف کنید و گذر ساعات را نفهمید.(89/4/2)
 
 
2. جهاد اقتصادی.
امروز هر کسی بتواند به اقتصاد کشور کمک بکند، یک حرکت جهادی انجام داده است.(94/1/1)
 
 
محصولات داخلی را مردم مصرف کنند. نروند دنبال این نشانه ها. حالا مد شده است بگویند برند است، برند فلان. برندارد چیست! بروید سراغ مصرف تولیدات داخلی. آن چیزهایی که مشابه داخلی دارد، متعصبانه و با تعصب تمام، ملت ایران، خارجی آن را مصرف نکنند.(93/11/29)
 
 
3. جهاد فرهنگی.
 
واقع قضیه این است که کارزار فرهنگی از کارزار نظامی اگر مهم تر نباشد و اگر خطرناک تر نباشد، کمتر نیست. این را بدانید؛ واقعا یک میدان کارزار است اینجا. (92/9/19)
 
4. جهاد سیاسی 
یک جهاد بزرگ در مقابل ملت مسلمان است. این جهاد لزوما جهاد نظامی نیست؛ جهاد سیاسی است... (87/7/10)
 
باید احساس وظیفه را فراموش نکنیم. مجاهدت را فراموش نکنیم؛ جهاد در صحنه های مختلف، وظیفه ماست و ضامن پیشرفت و پیروزی ماست. در صحنه سیاسی هم جهاد هست... (86/5/28)
 
 
 
5. جهاد تشکیل خانواده و فرزند آوری. 
مساله جمعیت. یکی از خطراتی که وقتی انسان درست به عمق آن فکر میکند، تن او می‌لرزد، این مساله جمعیت است... یعنی مساله جمعیت از آن مسائلی نیست که بگوییم حالا ده سال دیگر فکر می کنیم؛ نه، اگر چند سال بگذرد، وقتی نسلها پیر شدند دیگر قابل علاج نیست. (92/9/19)
 
فرزند آوری یکی از مجاهدتهای زنان و وظائف زنان است. چون فرزند آوری در حقیقت هنر زن است؛ اوست که زحماتش را تحمل میکند، اوست که رنج هایش را میبرد، اوست که خدای متعال ابزار پرورش فرزند را به او داده است. (92/2/11)
این 5 جهاد بزرگی هست که امام اخمنه ای دستور داده حالا هر کی مرد میدان است بسم الله...
یاعلی