حسن روحانی در مناظره‌های تلویزیونی جملات معروف زیادی داشت.مانند هم سانتیفیوژها باید بچرخد؛ هم چرخ زندگی مردم! متاسفانه در این دوسالی که از حکومت ایشان میگذرد نه سانتیفیوژها چرخیده ونه چرخ زندگی مردم!والبته جنجالی‌ترین جمله ایشون درمیانه مناظرات انتخاباتی روحانی خطاب به قالیباف راجع به فتنه 18 تیر 78زمانی که ایشان دبیر شورای عالی امنیت ملی کشور در دولت اصلاحات بودگفت: ((از آقای قالیباف خیلی تعجب میکنم، درست است باید رقابت کنیم؛ اما نه اینجوری؛ آقای قالیباف دلم نمی‌خواست بگم آنجا بحث این بود؛ شما میگفتید دانشجویان بیایند ما حمله‌ی گاز انبری می‌کنیم))


 و جمله‌ای که بیشترین تاثیر را در انتخاب ایشان به عنوان رئیس جمهور داشت :((هیچوقت پادگانی فکروعمل نکردم،جزو افرادی هستم که حقوق خواندم،من سرهنگ نیستم)) این جمله بود.


ولی در عمل همه شاهد بودیم که پادگانی عمل کرد وکاش سرهنگ بود؛ و با استفاده ازعلم حقوقی که در دانشگاه‌های بریتانیا آموخته بودند مهر سکوت بر دهان منتقدین دولتش زد.


من امنیتی هستم نه سرهنگ

حسن روحانی وقتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام بود،به رئیس دولت نهم ایراد میگرفت که چرا اکثر وزراء دولتش سابقه نظامی دارند؟ به طوری که محمود احمدی‌نژاد مجبور شد در دولت دهم برای فرار از انتقادها   بسیاری از وزرائی که سابقه نظامی دارند آنهم وزارئی که اکثر آنها بسیجیانی بودند که در دفاع مقدس عضو سپاه پاسداران از آب و خاک این ممکلت دفاع کردند،و لیاقت خود را ثابت کرده بودند و الان در سنگری دیگر در حال خدمت به ایران هستند.و همه نتیجه این تغییر را در عملکرد دو دولت و خاطره‌ای که این دو دولت و اعضای آن در در ذهن مردم باقی گذاشتند دیدیدم.نمیدانم شاید انتقادهای رئیس جمهور فعلی از رئیس جمهور قبلی بخاطر شکستن حلقه بسته مدیریتی که بود که حزب کارگزاران در مملکت به وجود آورده بود؟ ایشان که به دولت قبل انتقاد داشتند که چرا وزرایش نظامی هستند؟ واین را ایراد بزرگی میدانستند؛ وقتی سوابق اعضای این کابینه را مرور می‌کنیم؛ میبینیم اکثر وزرای این دولت بجای نظامی بودن آنهم در انقلابی‌ترین نهاد این مملکت ایراد بود؛ امنیتی هستند و همه چیز را از دید امنیتی میبینند، مدیرانی که بسیاری از آنها در دولت‌های سازندگی و اصلاحات وزیر بودند، و شاهد عملکرد ضعیف وبسیار ضعیف آنها بودیم و خیلی از آنها به حدی پیر هستند و مدیریت آنها به حتی کهنه است که حتی تایپ کردن هم بلد نیستند. ومدیریت آنها برای کشور خطر امنیت ملی دارد.
 

 کاش یک نفر پیدا بشود به آقای روحانی و مشاوران ایشان بعضی از مسائل را یادآوری کند.کاش به وزیر خارجه این دولت میگفتند مرد مومن ایران نبودی، روی این کره خاکی که بودی؛ دیدی چگونه توی 4 جنگ نیابتی و طی114 روز چطور سگ نگهبان آمریکا توی منطقه از نوچه‌های ایران شکست خورد.کاش یکی به آقای سریع القلم که همه حسرتش این است که چرا کشورهای عربی فلان قدرذخیره ارزی دلاری دارد و پاسپورت آنها را فلان قدر کشور قبول می‌کنند؟ به این مشاور آقای روحانی بگوید آقای دکتر اولا خود آمریکائی‌ها میگن دلارشون هیچ پشتوانه‌ای یعنی کاغذ پاره است.وهمین کاغذ پاره‌هایی که پشتوانه ارزی نزدیک به100 کشور است تا حالا اقتصاد آمریکا را سرپا نگه داشته و بزرگترین صادرات آمریکا تورمش است.

حسن روحانی که ادعا می‌کند اولین نفری بود که به آقاروح الله لقب امام را داد و ایشان را با این لقب خطاب کرد،در زمانی فرماندهی جنگ بر عهده آقای هاشمی که همزمان ریاست مجلس را هم بر عهده داشتند بود.ایشان درست مانند مجلس دست راست و جانشین ایشان بودند.در اواخر جنگ که آمریکائی‌ها نیاز به رابطه با ایران داشتند با یک کیک و کلید محرمانه وارد ایران شدند؛ تا به قول خودشان شاید با آن کلید قفل رابطه ایران و آمریکا باز کنند؛ امام وقتی فهمید اجازه مذاکره رئیس جمهور با آنها را نداد وگفت در سطح پائین با آنها مذاکره کنید یک نفر مامور شد برود با آنها مذاکره کند،6 ماه بعد امام به همون نفر دستور داد  تا بره داستان و به مردم بگه اون عقده توی دل بعضی‌ها موند؛ وقتی توی سال1392 بعد27سال گفت من کلید دارم70 میلیون ایرانی خیال کردند؛ منظور ایشون این است که کلید حل مشکلات اقتصادی؛ فرهنگی؛اجتماعی و... در جیبش دارد ولی هیچکس نفهمید که منظور ایشون این بود که من یه کلیدی دارم, قفل رابطه با آمریکا رو باز میکنم, دیگه درهای بهشت به روی مردم ایران باز میشه و از فردای مذاکرات ایران می‌شود بهشت روی زمین...چقدر آقا روح الله زیبا گفت:

معنا ندارد که دولت اسلامى ایران با دولتى که هیچ اعتقاد به اسلام و به اخلاق بشریت ندارد، سر میز اصلاح بنشیند..
ملت ایران اگر مى‌خواست که صلح امریکایى بکند، همان اول از امریکا جدا نمى‌شد و قطع روابط نمى‌کرد.

صحیفه امام، جلد 18، صفحه 68

آقایون حقوقدانی که دوسوم تیمش امنیتی هست، اعضای اصلی تیمش مانند خودش یا سابقه تحصیل در خارج را دارند یا مانند وزیر امور خارجه دولت بزرگ شده ایالات متحده هستند.یا مانند استراتژیست اعظم این دولت یعنی محمود سریع القلم که حتی خجالت میکشد در مقاله خود بنویسد؛ استاد دانشگاه شهید بهشتی؛ مینویسد استاد دانشگاه شهید ملی!!! حقوقدانی که بخاطر اینکه لباس روحانیت به تن داشت؛ رفت مجلس، رفت مجلس خبرگان؛ وخیلی‌ها بخاطر همین لباس به ایشون رای دادند ولی ایشون خجالت میکشند پشت کتابهاشون بنویسند حجت الاسلام مینویسن دکتر فلانی وچقدر زیبا امام خمینی گفت:

روحانی،اگر درست شد همه چیز درست است. (صحیفه امام ج15ص 193)


آقای روحانی امروز در رژه نیروهای مسلح فرق سرهنگ بودن وحقوقدان بودن را فکر کنم فهمیده باشی؟ فهمیدی یه سرهنگ میتونه در عرض یک سال بدون توجه به اینکه تحریم هست یا نیست؟ اوج تکنولوژی پهپادها و هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا که میشدRQ170بچه بسیجی‌ها وسرهنگ‌ها بدون توجه به تحریم‌ها بومی کردنش،سرهنگ‌ها همون کسانی هستند که که بدونه توجه به تحریم‌ها این مملکت توی اوج تحریم‌ها این کشور هسته‌ای کردند شهید علیمحمدی؛شهید احمدی روشن؛شهیدرضائی‌نژاد؛شهیدشهریاری که وقتی دید طرف مذاکره داره ایرانی رو مسخره می‌کنه که شما نمی‌تونید20 درصدغنی سازی کنید؛ اومد نشست یاعلی گفت ایران رو به غنی سازی 20 درصد رسوند.فقط وفقط برای رضایت دل ولی فقیه و اینکه ثابت کند ما میتوانیم.ولی شما حقوقدان7ها آخر سرم نتوانستید ماشین پیکان را به روز کنید فرستادید موزه, هنوز نمیتوانید پراید را از رده خارج که هیچ 100 درصد قعاتش را در ایران بسازید, هر موقع از شما حقوقدان‌ها یک نفر ترور شد به خودتان افتخار کنید؛ دشمن دید نمیتواند جلوی سرهنگ‌ها را بگیرد در کف خیابان‌های تهران دانشمندان افراطی؛ تندرو سرهنگ مزاج مارا ترور کرد در کنگره‌اش طرح ترور یکی دیگر از سردارهای این ملکت را تصویب کرد.

ما سرهنگ هستیم چون سرهنگ‌ها در لباس دانشمندان سلول‌های بنیادی کشور را حلو بردند.سرهنگ‌ شهید طهرانی‌مقدم بود که اومد با دستای خالی ایران رو موشکی کرد؛ ایران رو فضائی کرد.سرهنگ‌ها احمدمتوسلیان و بچه‌هاش بودند که وقتی که قرار بود موشک‌های یادگاری زمین به زمین از زمان شاه که از آمریکا تحویل گرفته بود؛ به سمت نوکر آمریکا شریک شود؛ ولی به دلیل اینکه تحریم بودیم فیوز به ما نمیدادن تا شلیک کنیم.یاران احمد متوسلیان بدون توجه به تحریم‌ها ورفتن به پای میز مذاکره برای گرفتن این فیوزها با چکش‌کاری  یک سکه‌ی چند ریالی وجادادن آن به جای فیوز موشک موتور سلاح آمریکائی را به سمت نوکر آمریکا روشن کنند.

سرهنگ‌ها همان کسانی بودند که بدون توجه به تحریم‌ها باعث پیشرفت این مملکت شدند؛ و مانند حقوقدان‌ها حتی آب خوردن مردم را هم به تحریم‌ها گره نزدند. وبرای گرفتن حق بجای مقاومت نرفتند پای میز مذاکره!سرهنگ‌ها یعنی قاسم سلیمانی؛ سرهنگ‌ها یعنی شهدای مدافع حرم...

آقای روحانی شما که میگفتید موشک که اقتدار نمیاره؛ پس ببخشید پوشک اقتدار میاره؟ امروز و قبلش توی مذاکرات باید متوجه شده باشید که موشک‌های ساخت سرهنگ‌ها چه اقتداری میاره؛ شما که میگفتید آرمان ما به سانتیفیوژ وصل نیست میشه بگید به چی وصله؟ حتما به قطع شعار مرگ بر آمریکا و رابطه با کدخدا طبق گفته مشاورت...آقای روحانی اگر همت سرهنگ‌ها امروز تیم مذاکره کننده دولت شما چیزی برای ارائه نداشت که ببره بزار روی میز تا بر سراون معامله و مذاکره کنه واگر اقتدار سرهنگ‌ها نبود 22 ماه که هیچ 22 ثانیه هم کدخدا با تو مذاکره نمی‌کرد...

جناب حقوقدان ما سرهنگیم؛ ما سرهنگ‌ها اگر نبودیم به قول مشاور کروبی داعش الان وسط خیابونهای تهران بازار برده فروشی زده بود؛ اگر سرهنگ‌ها نبودند ریگی دفتر نمایندگیشو توی پاستور افتتاح کرده بود بجای ابوبکر البغدادی خلیفه داعش بود.آقای روحانی اگر سرهنگ‌ها نبودن هواپیماهای ربوده شده ایرانی رو باید از تل‌آویو بر میگردوندیم.حتما بخاطر سابقه امنیتیتان خوب میدانید اگر سرهنگ‌ها و پاسدارها نبودن الان اسرائیل دوم در جنوب رود ارس تشکیل شده بود. اگر پاسدارها نبودن الان توی مملکت هیچ پلی و هیچ پروژه عمرانی به سرانجام نمیرسید نمونش آزادراه تهران شمال که تنها پروژه‌ بزرگی است که در این کشور قرارگاه خاتم سپاه وارد نشده, الان دقیقا چند سال از زمان افتتاحش گذشته ولی هنوز مثل زمان کلنگ زدنش است؟جناب حقوقدان میشه بگی زمان جنگ شما کجا بودید؟ وزیر امورخارجه شما توی کدوم ممکلت بود؟ میشه بگی تیم مذاکره کنندگان شما فارغ التحصیل کدام کشورها هستند؟ ووزیرخارجه شما که رئیس تیم مذاکره کنند است کجا بزرگ شده و خودش را در کتابش چگونه معرفی می‌کند؟آقای روحانی شما در کتاب مشاورت محمود سریع القلم مقدمه نوشتی, که اگر نمیدانی در آن کتاب چه نوشته شده واویلا است و اگر میدانی و بازهم پیشگفتار نوشتی وایلاتر است؛ سریع‌القلم در کتاب خود آورده است: «واقعیت این است که اگر جمهوری اسلامی ایران بخواهد اسلامی رفتار کند و اسلام را راهنمای تصمیم‌گیری‌ها و اقدامات خود قرار دهد، مسلم است که نمی‌تواند با جهانی که بر مبنای سرمایه‌داری، قدرت نظامی صرف و ائتلاف‌های صرفا مبتنی بر قدرت است، همکاری و مناسبات راهبردی برقرار کند.» شما لباس دین به تن داری قضات با خودت...


آقای روحانی شما که بیشترین شغل امنیتی رو توی این مملکت داشتید چرا الکی پز غیرامنیتی میگیرید؟ دو سوم کابینه شما امینیتی است.شما که میگفتید موشک اقتدار نمیاورد؛ پس ببخشید پوشک حتما اقتدار میاره؟؟؟ امروز تازه بزرگان در رژه غائب بودند  تا از نزدیک شما هیبت موشک‌های ساخت دست سرهنگ‌ها رو مشاهده کنی, آقای روحانی اگر لبخند زدن به دشمن اقتدار می‌آورد؛ مصر وضعیتش الان این نبود،نتیجه لبخند زدن به دشمن را دیدیم توی فرودگاه جده؛ دیدیم توی دانشگاه نروژ, دیدم چطور دشمن حتی حاضر نشد نماینده شما رو توی سازمان ملل قبول کند.

توی سالهایی که اسلام خاکش به توپره میرفت در مقابل افرادی مانند سروش؛ گنجی, مانند اعضای مجلس ششم که حتی بر علیه خدا هم می‌خواستند راهپیمائی کنند؛ حتی حکومت ارباب حسین رو بدون رای مردم نامشروع میدانستند, شما و تفکر شما کجا بود؟ اسلامی که امروز تروریسم وهابی با حمایت کامل کشوری که شما کدخدا دنیا مینامیدش و کشور الگوی شما یعنی ترکیه, وپشتوانه مالی کشورهایی که استراتژیست و مشاور اعظم شما حسرت آنها را می‌خورد؛خاک این اسلام را می‌خواهد به توپرهمیکشد وبه بیراهه هدایت میکند؛ تفکر شما وطرفداران شما کجا هستند؟ شهدای این جنگ سرهنگ‌ها و بسیجی‌ها هستند یا شما حقوقدان‌ها یا جریان اصلاح طلبی که پشت سر شماست؟ پیروزی حزب الله و حماس در مقابل سگ هار نگهبان آمریکا در منطقه حاصل نیروهای انقلابی است که شما افراطی وتندرو میخوانید یا حاصل کار تفکر امثال شماست؟میشه بگید جریان اعتدال گرا و اصلاح طلب کدام نقش مهمی رو در جریانات انقلاب بازی کرده؟ بجز اینکه شیمون پرز گفت اصلاح طلب ذخیره اسرائیل در ایران هستند؟ بجز اینکه هرموقع فتنه شد یه پای فتنه شما بودید؟ بجز اینکه هرجا فساد مالی شد شما وجریان شما بازی کننده نقش اول بودید؟بجز آنکه به دشمن نامه می‌نویسید که تحریم‌ها را بر علیه ایران تشدید کن تا ما به مقاصد سیاسی خودمان برسیم؟ بجز هرجا سخن از رانت؛ رشوه‌گیری جاسوسی برای MI6 در میان است نام زیبای پسر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام که استاد شما در سیاست وپشتونه اصلی دولت شماست می‌درخشد؟ ساوان سنتر سند منتشر میکنه که برای براندازی در ایران از هیچکس و هیچ جریانی نمیتوانیم امید داشته باشیم غیر از اصلاح‌طلب‌ها میشه دقیقا بگیدحقوقدان‌ها و اصلاح طلب‌ها کجا کمک حال انقلاب بودند؟ نکند شما و تفکری که پشت سر شماست, همان نااهلانی هستید که امام گفت: من در میان شما باشم و یا نباشم به همه شما وصیت و سفارش می کنم که نگذاریدانقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیافتد.

شما که ریویزیونیسمی یعنی دنبال تغییر چشم انداز این نظام و انقلاب هستی، ولی زهی خیال باطل تا وقتی ما بسیجیان وسرهنگ‌هایی مانند قاسم سلیمانی و حاج علی فضلی وسردارنقدی؛دریادار صیادی و امیرپوردستان توی این مملکت هستند؛ بهتره به فکر تغییر دیدگاه و افق خودت واطرافیانت بخصوص مشاورت یعنی آقای محمودسریع القلم باشی نه انقلاب....

چرا نمیگی و اعتراف نمیکنی تمام مشکلات اقتصادی این مملکت بخاطر سومدیریت است؟ چرا نمیگی مشکلات اقتصادی وحتی فرهنگی واجتماعی مابخاطر پیاده کردن تئوری‌های کفرآمیز وشرک آلود غربی است؟ به قول آیت الله مصباح باید باور داشته باشیم خدای جبهه، خدای بازار و اقتصاد هم هست و همان کسی که مؤمنان با دست خالی را در برابر دنیا، پیروز کرد، امروز هم می تواند، اقتصاد را کمک کند.اگر ما همان رزمنده‌ها باشیم.یا به قول آیت الله جوادی مشکل اقتصادی کشور بخاطر سومدیریت است؛ و80 درصد اقتصاد ممکلت ربوی است آیا شما که یکی از سردمداران مدیریت مادامالعمر در این مملکت هستید بفکری تئوری استراتژی برای زدودن جنگ با خدا در اقتصاد ممکلت آماده کردید؟رئیس سابق مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام که اگر روزی روزگاری سقف سازمان ملل سوراخ بشود؛ میتوانند یک شبه کل سازمان ملل را به محل کار سابق شما و تیمت درنیاوران که فاصله آن با کاخ نیاوران اندازه پارک نیاوران است، منتقل کنند.فقط سالیانه بیش از110 میلیون تومان پول جائی آن مرکز بود,فکر کنم فقط توی اون مرکز فقط چائی میریختید استراتژی تولید میکردید و هیچکدام از کارکنان آنجا هم سرهنگ نبودند؛ کاش گزارشی وخروجی کارهایتان را منتشر کنید؛ تا بفهمیم استراتزی شما برای زدودن ربا از نظام بانکی واقتصاد کشور چیست؟ حتما کتاب ایران و جهانی شدن محمودسریع القلم با پیش گفتار حسن روحانی و کتاب امنیت ملی و نظام‌های اقتصادی ایران شما خروجی مرکزی با مدیریت شما که بودجه آن میلیاردی بود ومن فقط یک رقمشو بیان کردم در این همه سال بوده است؟؟؟


آقای روحانی فرق شما حقوقدان‌ها با ما سرهنگ‌ها در این است که ما شعار ما میتوانیم را باور داریم ولی شما باور ندارید.برای ما مهم نیست تحریم هستیم یا نه؟ چون اعتقاد ما اول به بخدا وبعد به مردم است, چون به اقتصاد درون‌زا و توانمندی‌های داخلی خودمان را باور داریم ولی همه امید شما به کدخداست ونه خدا...برادر عزیز آمریکا برای تو و وزاری تو بزرگ است. کاش بجای امید بستن به کد خدا به خدا دل بسته بودی ...

امام خمینی زیبا گفتند:

"آنهایی که درخانه‌های مجلل،راحت و بی‌درد آرمیده‌اند و فارغ از همه رنج‌ها و مصیبت‌های جانفرسای ستون محکم انقلاب و پابرهنه‌های محروم، تنها ناظر حوادث بوده‌اند و حتی از دور هم دستی بر آتش نگرفته‌اند، نباید به مسئولیت‌های کلیدی تکیه کنند،که اگر به آن جا راه پیدا کنند چه بسا انقلاب را یکشبه بفروشند، و حاصل همه زحمات ملت ایران را برباد دهند"(صحیفه امام ص 333 و 334


آقای حقوقدان برگرد از این راهی که شروع کردی, واز گذشتگان خودت درس بگیر, چون به قول مولا کسی که از تاریخ درس نگیرد مجبور است آن را تجربه کند.کبه دکتر مصدق و محمدمرسی نگاه کن ببین چه بر سر آنها آمد...

ما هنوز به حرف آقا روح الله ایمان داریم که زیبا فرمود:

حتی اگر در تمام امریکا مسجد بسازند و بالای گلدسته‌ها شعار الله اکبر قرار بدهند، هیچ وقت شعار مرگ بر امریکا را فراموش نکنید؛ چون آمریکا شیطان بزرگ است. از خدا می‏خواهیم که این قدرت را به ما ارزانی دارد که نه تنها از کعبه مسلمین، که از کلیساهای جهان نیز ناقوس مرگ بر آمریکا و ... را به صدا درآوریم.
صحیفه امام خمینی / جلد 21 / سالگرد کشتار خونین مکه و قبول قطعنامه 598

 اگر سستی کنید زیر پای آمریکا له میشوید. (66/3/8)


آقای حقوقدان یادت باشد ما مانند همان کسی که شما به قول خودت اولین نفری بودی که بهش لقب امام دادی:اگر دشمن بخواهد به ما فشار وارد وحمله نظامی بکند فرزندان عاشورائیم و اگر محاصره اقتصادی بکند فرزندان رمضانیم...


نمیدونم چرا الان چند وقته یاد جمله آقا روح الله افتادم که زیبا فرمود:

آنقدر که اسلام از این مقدسین روحانی نما ضربه خورده است، از هیچ قشری دیگر نخورده است.

آقای حقوقدان ما بچه بیسجی‌ها سرهنگ هستیم نه حقوقدان ... وافتخار میکنیم سرهنگیم...

ما مثل رهبرمان امام خامنه‌ای انقلابی هستیم نه دیپلمات؛ حرف را صریح وصادقانه میگوئیم...

یاعلی