روحانی: اکنون نیاز داریم پرچم صلح امام حسن (ع) به اهتزاز در آید

جمله‌ای که آقای روحانی در مراسم گشایش نخستین کنگره بین‌المللی امام حسن مجتبی(ع) در سالن اجلاس سران بیان کرد؛ به قول آقای رسائی نمیدونم باید به حساب خوش اقبالی یا بد اقبالی ما منتقدان آقای رئیس جمهور است که ایشان در سال 56 در مسجد حکیم اصفهان درباره صلح امام حسن سخنرانی کند، در سال 91 وقتی رئیس مرکز تحقیقات مجمع تشخیص مصلحت نظام بوده آن را بوسیله انتشارات این مرکز به چاپ برساند و نام خود را روی آن درج کند، ولی اکنون ودر سال1394 با تغییر ایدئولوژی 180 درجه ای خواستار صلحی مانند, صلح امام حسن شد.


حسن آقای روحانی که در زمان انتخابات تاکید زیادی بر روی فاصله گرفتن دانشگاه‌ها از فضای امنیتی بود, ولی مثل اینکه به دلیل فاصله داشتن از محیط دانشگاه‌های کشور و فاصله فاصله محل کارش در ضلع جنوبی پارک نیاوران, کاخ کجاست شمال پارک فاصله محل کار حسن آقا با کاخ نیاوران اندازه پارک نیاوران است؛ با منزلش در ولنجک فاصله چندانی نیست؛ در این چند سال با مردم فاصله گرفتهع متوجه این نبود که فضای دانشگاه و جامعه ایران امنیتی نیست,بلکه ایدئولوژیک است؛ وبرای نزدکی به کدخدا و لیبرال شدن ایران فضای ایدئولوژیک ایران باید تغییر کند...

باید از آقای رئیس جمهور پرسیدآایا شما تغییر کرده‌اید, یا مردم زمان امام حسن؟؟؟

صلح امام حسن بخاطر خواص بی بصیرتی بود که گرداگرد امام حسن بودند, خود آقای روحانی در سخنرانیشان در مسجدحکیم اصفهان که بعدها به کتاب تبدیل شد؛ می‌گوید:
 "در مدائن، امام مجتبی (ع) مردم را در مسجد شهر جمع کرد و خیانتکارانی که حاضر به جنگ با معاویه نشدند را معرفی کرد سپس با مردم اتمام حجت کرد."

آیا آقای روحانی که امروز نسخه صلح و سازش را برای ملت ایران می پیچد، در سخنرانی خود خواص خائنی که میدان نبرد با معاویه زمان را ترک کرده اند، معرفی کرده است؟

حسن آقا که پارسالم از کربلا درس مذاکره و سازش؛ و مذاکره برد-برد- گرفته بود؛ که من نفهمیدم دقیقا از کجای واقعه عاشورا ایشون اینچنین درس گرفتند هر کی فهمید منم در جریان بزاره, والله ما از بچگی هرجا نشستیم وپاشدیم, همه از کگربلا درس ایتادگی و مقاومت گرفتن بودن نه مذاکره... که اگر ارباب مذاکره کرده بود که دیگر چادر از سر زنان حرم کشیده نمیشد, دیگر 3 شعبه به علی اصغر نمیزدن؛ دیگر گوشواره از گوش رقیه نمیکشیدن؛دیگر تیر به چشم ساقی نمیخورد, دیگر دست‌های علمدار قطع نمیشد؛ سری به روی نیزه نمیرفت... اکنون خواستار صلح امام حسن شدن, صلحی که بخاطر بی‌بصیرتی وخیانت خواص و بی تفاوتی عوام اتفاق افتاد,  صلحی که بخاطر نبودن یارانی با بصیرت به تعداد انگشتان یک دست اتفاق افتاد...کاش میشد از حسن آقای روحانی پرسید مردم زمان ما چه اشتباهی کردن؟ کجای کارشون اشتباه بوده؟ کجا پشت رهبرشونو خالی کردن که الان باید با مردم زمان امام حسن مقایسه بشن؟؟ مردمی که توی گرما با زبون روزه توی راهپیمائی روز قدس شرکت میکنند؛ مردمی که حماسه9 دی رو رقم زدن؛ مردمی که هرسال 22بهمن در اهپیمائی شرکت میکنند؛ ایا باید با مردم امام حسن مقایسه شوند؟

آقای روحانی رئیس جمهور محترم مفادصلح امام حسن رو یکبار دیگر بازخوانی کنید؛ اگر قرار به صلح حسنی بود, ما در قطع نامه598 و قراردادی که با آمریکایی‌ها برای آزادسازی گروگان‌هایشان؛ مذاکره برای آزادی گروگان‌هاییشان در لبنان و... این صلح را انجام دادیم,الان وقت قیام حسینی است.

حسن آقا شما یکبار دیگر نظر امام خمینی در مورد صلح امام حسن مرور کن بد نیست:


حضرت امام خمینی در این باره می فرماید: «قصه امام حسن و قضیه صلح، این هم صلح تحمیلى بود؛ براى اینکه امام حسن، دوستان خودش، یعنى آن اشخاص خائنى که دور او جمع شده بودند، او را جورى کردند که نتوانست خلافش بکند، صلح کرد؛ صلح تحمیلى بود. این صلحى هم که حالا به ما مى‏ خواهند بگویند، این‏ است. بعد از اینکه صلح کردند، به حسب روایت، به حسب نقل، معاویه به منبر رفت و گفت که تمام حرف هایى که گفتم، من قرار دادم، زیر پایم؛ مثل پاره کردن این مردیکه (صدام) آن قراردادها را. آن صلح تحمیلى که در عصر امام حسن واقع شد، آن حکمیت تحمیلى که در زمان امیر المؤمنین واقع شد و هر دویش به دست اشخاص حیله‏ گر درست شد، این ما را هدایت مى‏ کند به اینکه نه زیر بار صلح تحمیلى برویم و نه زیر بار حکمیت تحمیلى‏.» (صحیفه امام، ج‏20، ص: 118 و 119)


امام حسن علیه‏السلام فرمود:
(به نام خداوند بخشنده‏ی مهربان)
(این نوشته‏ای است که حسن بن علی بر پایه‏ی آن با معاویة بن ابی‏سفیان صلح کرده است: با او صلح کرد که سرپرستی مسلمانان را به او واگذار کند، بر این اساس که در میان مسلمانان با کتاب خداوند و سنت رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم و سیره‏ی خلفاء راشدین رفتار کند. معاویة [بن ابی‏سفیان] حق ندارد که برای کسی پس از خود بیعتی ستاند، بلکه پس از وی تصمیم، با شورای مسلمانان خواهد
بود. و اینکه مردم در امان خواهند بود، در هر نقطه‏ای از زمین خداوند [بزرگ] که باشند، در شام، عراق، حجاز و یا یمن.
و اینکه یاران علی و شیعیان او، با جان و مال و زنان و کودکان خود، در امانند، هر کجا که باشند. و با این [پیمان] عهد و میثاق خداوند بر معاویه است و اینکه نه برای حسن بن علی و نه برای برادرش حسین و نه برای احدی از خاندان رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم توطئه‏ای، چه آشکار و چه پنهان برپا نکند و کسی از آنها در نقطه‏ای از سرزمین‏ها در بیم و هراس نباشد. فلان بن فلان و فلان بن فلان شاهد این [عهدنامه] اند و خداوند به گواهی بس است.)



آقای روحانی شما که به دنبال صلح امام حسن هستید؛ حداقل مثل امام حسن مفاد قرار داد را ببندید وامتیاز بگیرید؛ وامتیاز ندهید؛آقای روحانی کدخدا امتحانش را پس داده؛ ونشان داده که از نسل معاویه است, ومانند معاویه قابل اعتماد نیست..
جناب روحانی مردم ما دقیقا کجا خیانت کردند؟؟ کجا از خودشون بی بصیرتی و کم بصیرتی به خرج دادند؟؟؟ خواهشا بی بصیرتی بعضی از خواص بخوص مردودین و ساکتین فتنه را به حساب مردم نزارید!!!
و در آخر آقای رئیس جمهور:


آقای روحانی ! مگر نمی گویی امام حسن (ع) صلح را انتخاب کرد ، قبول داریم ، باید امام انتخاب کند ، مرد باش و انتخاب امام خامنه ای را بپذیر !!
یاعلی