شاید مهمترین خبری که در روز دوشنبه اول تیرماه 1381 در رسانه‌های مختلف جهانی به سرعت پخش شد؛ خبر دستگیری 15 کماندوی نیروی دریایی ارتش بریتانیا توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود؛ انگلیسی‌هایی که مدعی بودند وارد خاک ایران نشدند ولی سربازان مرزبانی سپاه پاسداران اعتقاد داشتند, نیروهای انگلیسی 5 مایل وارد خاک ایران شده‌اند که این عمل را تجاوز تشحیص دادند و اقدام به دستگیری آنها کردند. که با همکاری شدید دولت اصلاحات که همه توان خود را گذاشت تا ملوانان متجاوز به ایران آزاد شوند نهایتاً با همکاری دولت ملوانان انگلیسی بعد از 3 روز در تاریخ پنج‌شنبه 4 تیرماه آزاد شدند و به سرزمین خود بازگشتند. در دولت نهم در روز جمعه 3 فروردین ماه1386 بازهم 15 ملوان انگلیسی در آب‌های ایران بازداشت شدند؛ و پس از 13 روز در تاریخ 15فروردین1386 ازاد شدند.

 

 

 

همزمان با سخنرانی باراک اوباما در کنگره آمریکا وارائه گزارش عملکرد 8 ساله خود، خبرگزاری سپاه خبر دستگیری 10 کماندوی نیروی دریایی آمریکایی که شامل 9 کماندو نیروی ویژه یا همان مالیز نیروی دریایی ارتش آمریکا توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران در نزدیکی جزیره فارسی را بر روی خروجی سایت خود کار می‌کند. 9 کماندوی مرد و 1 کماندوی زن آمریکائی دستگیر شده در جزیره فارسی دست به سر زانو زده جلوی سربازان سپاه، کلیه ابهت و عظمت ساختگی ارتش ایالات متحده را شکستند.رئیس جمهور آمریکا فکرش را هم نمی‌کرد بعد از پایان سخنرانی خود مجبور شود از ایران عذرخواهی کند تا زمینه آزادی کماندوهای ارتش پرخرج خود را فراهم کند. و به وزیر خارجه خود بگوید تا با همتای ایرانی خود تماس بگیرد تا زمینه آزادی کماندوهای ارتش یانگی‌ها دولت ایران فراهم کند. دیگر آمریکائی ها فهمیدند اگر در مذاکرات املاء میگفتند اینجا باید نظامیان ما زانو بزنند. فهمیدند دوران دست بوسی ما گذشته؛ دیگر باید آنها به دستان ما  بوسه بزنند.

قصد من در این نوشتار مقایسه دستگیری و آزادی متجاوزان در سه دولت متفاوت و مقایسه عزت آفرینی نوع آزادی این متجاوزان نیست؛ می‌خواهم از قدر مشترک این 3 دستگیری یعنی یگان مرزبانی سپاه پاسداران از قدرت نظامی و اطلاعاتی ایران در دستگیری عبدلمالک ریگی, از قدرت ارتش ایران در شناسایی پهپادهای متجاوز آمریکائی بگویم.بگویم ما قوی‌ترین ارتش جهانیم.

ایران تنها کشوری در دنیا است که دارای دو ارتش است که با دو دکترین و الگو متفاوت می‌جنگند. دو ارتشی  که دارای دو دکترین و الگو متفاوت در جنگیدن و بخاطر همین در تربیت نیروها و جذب نیروها هستند. ولی قدرمشترک آنها ایمان؛ تقوا الهی است. ایران از نه از نظر بودجه و از نظر امکانات و تجهیزات و نه از نظر نفرات مطمئناً جزء ارتش‌های برتر نیست. ولی چه شد که دست پرورده نیروهای ایرانی در حزب الله لبنان موفق شدند؛  افسانه 3 هزار ساله قوم یهود را شکستند؟ چه شد نسل اول موشک‌های ساخت ایران موشک‌هایی که شهید تهرانی مقدم و شاگردانش در زمان جنگ با آن موشک ساختن را یاد گرفتند؛ شاگردانش به بچه‌های حماس یاد دادند؛ گنبدی که قرار بود آهنین باشد را سوراخ می‌کند؛ موشک‌های100دلاری که قرار بود شبانه روزی و تحت هر شرایط آب و هوایی و مکانی و زمانی آماده باشد تا در فاصله 4 تا 70 کیلومتری هر جنبنده‌ای خواست در آسمان سرزمین‌های اشغالی با اجازه او باشد؛ قرار بود صهیونیست‌ها با این سامانه احساس امنیت کنند. ولی این سامانه نه توانست جلوی موشک‌های فجر5 مونتاژی رزمنده‌های حماس که توسط اسکایپ نیروهای ایرانی به آنها آموزش داده بودند را بگیرد, و نه توانست جلوی پهپاد ایوب ساخت ایران که توسط حزب الله بر فراز آسمان سرزمین‌های اشغالی بخصوص دیمونا را بگیرد. بی‌آبروئی این نفوذ به گردن ارتش پررو و بی آبرو و پرخرج صهیونیستها ماند که موشک‌های صد هزار دلاری را خرج نابودی موشک‌هایی که در بهترین نوع قیمت گذاری شاید به هزار دلار برسد, ولی باز هم موشک‌های ساخته شده دست بچه شیعه خورد وسط سرزمین‌های اشغالی ابهت پوشالی اشغالگران را شکست. آیه‌های قرآن را اثبات کردند.

ارتش‌هایی که زمانی تمام جهان را قلمرو خود میدونستند؛ کسی جرات نداشت به آنها در مورد تجاوزشان اعتراض بکند؛ ارتش‌هایی به خودشان اجازه هرکاری را در هر سرمزنی می‌دادند, خودشان را پادشاه و کدخدای دنیا می‌دانستند. اکنون مجبور هستند به رژیم ایران در مورد تجاوزشان جواب پس بدهند. سربازان آمریکائی و انگلیسی که به هرخاکی که دلشان بخواهد نه تنها جاوز نظامی می‌کنند, بلکه به ناموس آن سرزمین هم تجاوز می‌کنند؛ کسانی که زمانی کسی جرات نداشت؛ به یک گروه‌بان آنها حرفی بزند؛ کسی نباید سگ آنها در ایران زیر بگیرد؛ آنها در خیابان‌های ایران و مابقی کشورها حکومت می‌کردند, ولی بعد انقلاب داستان عوض شد؛ در همین جهان کنونی در کشورهایی که از نظر شاید از نظر اقتصادی جزء کشورهایی پیشرو باشند و در بعضی موارد خیلی از تکنولوژی‌ها انحصاری در اختیار آنها است ولی حق ندارند که به یکی از افراد نظامی اینها اعتراض کنند؛ حتی اگر در خیابان به ناموس آنها تجاوز علنی کردند؛ حتی اگر خاک آنها را اشغال کردند و جاسوسی علنی کردند ولی وقتی به ایران می‌رسند جلوی پاسداران انقلاب اسلامی زانو میزنند. دولت مردانشان مجبور به عذرخواهی رسمی میشوند.

افراد نظامی میدانند یعنی چه لباس نظامی را از تن یک فرد نظامی خارج کنی و کت وشلوار و لباس مجلسی تنش کنی؛ رسماً از فحش ناموس هم برای آن شخص نظامی بدتر است.وقتی یک شخص نظامی لباس نظامی به تن دارد؛ یک شخصیت ثانی دارد؛ و وقتی لباس او را از تنش در میاید یعنی لباس وشخصیت او را ازبین بردی.

 

شاید ارتش ایران از نظر خیلی از تجهیزات جزءارتش‌های پیشرو و برتر نباشد؛ شاید سپاه پاسداران انفلاب اسلامی انحصار تولید قایق‌های تندرو داشته باشد؛ شاید ارتش ایران در تولید تانک و خیلی از موارد دیگر خودکفا باشد؛ شاید موشک‌های تولیدی سپاه که به اعتراف فرماندهان سپاه حاصل خودباوری و تحریم‌هایی هست که غربی‌ها بر علیه ایران انجام دادند؛ خودکفا باشند؛ ولی دقتر نظامی و اینکه دشمن از ما میترشد بخاطر این چیزها نیست؛ بلکه بخاطر ایمان و قدرت نیروهای نظامی ما است؛ نظامیان ما خوب میدانند؛ قدرت آنها از خداست؛ همه دیدند در جنگ پیامبر تیر را در کمان گذاشت؛ همه دیدند او کمان را کشید به هدف خورد ولی خدا گفت من تیر را به هدف زدم؛ همه دیدند حسن باقری فرماندهان جنگ را نشانده ودارد به آنها نقشه راه‌های انجام عملیات الی بیت المقدس را توضیح می‌دهد؛

 

ولی وقتی خرمشهر آزاد شد امام خمینی گفت: خرمشهر را خدا آزاد کرد؛  همه دارند میبینند جوانان ما در تحریم غنی سازی20 درصد را انجام دادند؛ همه دارند به چشم خود می‌بینند موشک‌های ساخت ایران, موشک‌هایی که سازنده آن آرزو داشت روی آن بنویسد ساخت شیعه, کسی که گفت روی قبرش بنویسند: آرزویش از بین بردن اسرائیل بود. نظامیان ما میدانند شاید در ظاهر آنها باشند که دکمه حمله شلیک موشک را میزنند, میدانند شاید آنها باشند که فلان چیز را طراحی کردند؛ و درجنگ هم خوب جواب داد ولی خوب میدانند که تمامی اینها کار خداست؛ و خدا میخواهد و آنها فقط وسیله انجام آن هستند. وب خاطر همین است که با قویترین ارتش جهانیم. همه دیدند سپاهیان ما نظامیان نیروی دریایی  کماندوهای آمریکائی را درخلیج فارس دستگیر کردند ولی باز هیچ کس نگفت کار من بود و حرف آخر را امام خامنه‌ای زد که گفت کار خدا بود:

 

 

چون تنها ارتش جهان هستیم که فرمانده ارتش‌مان نائب امام زمان است.فرمانده ما امام خامنه‌ای هست.

 

چون ولی فقیه را قبول کردیم. چون تنها کشوری هستیم که دکترین نظامی ما تهاجمی نیست بلکه دفاعی است؛ ما وزارت جنگ نداریم بلکه وزارت دفاع داریم. ولی دکترین و استراتژی نظامی ما خطبه27 نهج البلاغه مولا است, چون ما شیعه هستیم. ما قوی‌ترین ارتش جهانیم چون توحیدمان لنگ نمیزند و بجای اینکه آمریکا را ابر قدرت جهان بدانیم؛ خدا را ابر قدرت میدانیم.

 

ما قویترین ارتش جهانیم, چون خدا با ماست نه کدخدا...

یاعلی