این که آمریکایی ها برای مصارف داخلی خود و خوشایند افرادی که باید رای جمع کنند و نگرانی در چهره آنها دیده می شود، اما ما مدیون خون شهدا و انقلابیم و از هیچ کس نمی ترسیم.

حتما جمله بالا یا جملات مشابه را  از زبان مسئولان و اعضای تیم مذاکره کننده شنیده‌اید؟؟




جمله‌ای که پاسخ ثابت مسئولین در مورد سوالی که چرا فلان مسئول آمریکائی برخلاف بیانیه لوزان و تفاهم نامه ژنو گفته است، فکت‌شیتی که آمریکائی ها منتشر کرده اند برخلاف حرفهای گفته شده شما است. جمله بالا یا مشابه جمله بالا را میگویند.
 کاش یک نفر پیدا می‌شد و به این دوستان میگفت یکبار هم شما یک مصاحبه‌ای انجام بدهید که به درد مصرف داخلی ایران بخورد.
یکبار بیائید بگوئید آمریکا قبول کردتمام قراردادهای نظامی که قبل از انقلاب بسته بودیم و به شوخی به قول یه بنده خدائی میگفت هنوز که هنوز است از ما هزینه انبار داری می‌کرد؛ ولی حاضر به تحویل آنها به ایران نمی‌شود؛ به ایران تحویل می‌دهد. حاضر شده است, تمامی پول‌های بلوکه شده ایران را به ایران عودت کند. حاضر شده است بنیاد علوی که غصب کرده است به ایران عودت کند.
مثلا بگوئید آمریکا نه تنها پول‌های بلوکه شده ایران را تمام و کمال آزاد کرده است بلکه حاضر شده است؛ سود آنها را نیز پرداخت کند.
آرزو به دل ماندیم یکبار مذاکره کنید وبگوئید فرانسه در مذاکرات حاضر به پرداخت جریمه و دیه بیماران هموفیلی و تالاسمی که بخاطر صادرات خون‌های آلوده از فرانسه مبتلا به ایدز و هپاتیت شدند, شده است.


فابیوس مذاکره کننده ارشد تیم فرانسه در مذاکرات1+5 زمانی که نخست‌وزیر کشور فرانسه بود، به دادگاه رفت و به‌عنوان یکی از متهمان اصلی این ماجرا محاکمه شد. در سال‌های 1362 تا 1363، محموله‌ای از فرآورده‌های خونی آلوده وارد ایران شد که نتیجه آن آلودگی 270نفر به ویروس ایدز بود. پرونده‌ای پرسروصدا که هنوز هم کامل بسته نشده است. هرچند که تعداد زیادی از مبتلایان به این ویروس‌ها درگذشته‌اند و بر اساس آمارها تنها 20نفر از آنها زنده مانده‌اند، اما همین تعداد که باقی مانده‌اند و خانواده‌های آنها که درگذشته‌اند هنوز در انتظار دریافت دیه و غرامت هستند. غرامتشان پرداخت خواهد شد و فابیوس هم حاضر به عذرخواهی از ایران شده است و در دادگاه ایران مورد بازخواست قرار گرفته است.

سهم 11 درصدی ما از بزرگترین شرکت غنی سازی دنیا که در این 30 سال پرداخت نشده است؛ را فرانسوی‌ها پرداخت خواهند کرد. جریمه و دیر کرد این مدت هم پرداخت خواهد شد.
مثلاٌ در مصاحبه خود بگوئید آلمان حاضر شده است؛ سهم ایران از شرکت مرسدس بنز آلمان را خواهد داد؛ زیر دریایی‌هایی که قبل از انقلاب ایران خریده است؛به ایران عودت خواهد شد.
مصاحبه و حرفهای دیگری که آرزوی مردم ایران است. هم شما بزنید ر مصاحبه‌هایتان حداقل فایدش این است, که آنها تحت فشار خواهند گرفت؛ کمی هم  مردم ایران به تیم مذاکره خود امیدوار خواهند بخدا گناه نخواهد شد اگر شما هم یکبار مصاحبه‌ای انجام بدهید که مصرف داخلی داشته باشد.
یاعلی